Като част от добрия опит училищата трябва да опишат кратко подходите, средствата и партньорите при разрешаване на проблеми. Освен това, ръководствата трябва да обяснят къде са срещнали най-големи затруднения, как планират и осъществяват превантивната дейност, какви послания насочват към учениците и какъв е ефектът от тях.

В историите си учениците трябва да опишат конкретна случка през своите и през очите на други участници – на агресора, на пострадалия, на снималия или публикувалия клипа в интернет. В разказите си те трябва да посочат дали са търсили и получили подкрепа, както и да отправят послание към съучениците си. Целта е децата и младежите да анализират събитието от различни гледни точки, за да подобрят уменията си за идентифициране на проблемни ситуации, да бъдат мотивирани да ги предотвратяват и да знаят как да реагират, когато нещо подобно се случи отново.

МОН очаква от училищата до три позитивни практики, описания или ученически истории. Информацията ще се събира при пълна защита на личните данни и ще послужи за обмен на добри практики и поредица от дейности за намаляване на агресията в училище.