"Без да дам домашна работа аз много бързо мога да разбера каква е била домашната заетост на ученика и подготовката му за моя час, защото домашна работа е да седнеш, да поработиш с учебника", обясни Цеца Петрова, учител, предава БНТ.

Преподавателите приемат като възпрепятстване на тяхната работа предложението на министерството на образованието работи да бъдат регламентирани.

"Мисля, че българското училище има нужда от много по-сериозни реформи, отколкото тази - да има ли домашна работа, в какъв обем да бъде тя или да няма. Непрекъснато говорят за правото на учителя да решава да избира, а в същото време се опитват да регламентират дори това какви да бъдат отношенията на учителя и ученика в обучителния процес. За мен това е грубо вмешателство", коментира Цеца Петрова.

Мненията на родителите по въпроса са разнородни.

Виолета Костова, майка: Аз мисля, че е хубаво да има домашни работи, но те да не са прекалено много, защото качество и количество са различни неща. В нашата система има прекалено много количество и това забавя усвояването му и съответно децата не могат да се адаптират към толкова много информация.

Жени Изарбалиева, майка: Не трябва да се дава домашна работа на учениците. Те трябва да правят всичко в училище. Има занимални. Те трябва да играят и да спортуват след училище.

Дали количеството домашни работи ще бъде регламентирано в наредба или решението ще остане изцяло в ръцете на преподавателите предстои да разберем.

Източник: novini.bg