„В момента се водят интензивни преговори с „Шкода” за модернизация на съществуващите локомотиви, така че да се достигне тяхната оптимална скорост от 160 км/ч. Разговаряме с „Дойче бан” за нови вагони. Става въпрос за вагони втора употреба, които се използват в немските железници, защото един пътнически вагон от немските железници излиза по-евтино от ремонта на съществуващ български влак. Средната цена за една седалка във влак е 25 хил. евро. Нашата амбиция е да осигурим 4000 нови седалки”, обясни Желязков.

До 2023 г. ще е изградена линията София-Бургас, а до края на годината ще стартира и процедурата за нови мотриси.

Желязков коментира и случая със задържан български бус в Германия с 66 неизправности, но според издадените документи от техническия преглед състоянието му е било пригодно за управление. „Следващата седмица очакваме информация за случая от колегите от Германия. Това надали е изолиран случай. Затова и контролът върху пунктовете на Годишни технически прегледи се затяга. В момента има производства за отнемане на 17 разрешителни”, обяви той.