Градоначалникът поясни, че мостът е на река Искър и е железен. Въпреки че съоръжението е в аварийно състояние, по него доскоро минавали леки коли и дори малки камиони, които след това по земни пътища стигали до село Девенци и до общинската пътна мрежа. Иначе трябвало да обикалят 70 километра, за да стигнат до Червен бряг. В дъждовното време и предстоящите снеговалежи обаче тази алтернативна връзка отпадала, защото земните пътища ставали кални, твърди Данаил Тоновски.

"Първият сигнал, който пуснах за състоянието на железния мост, беше през 2008 г. Година по-късно изпратих информация за него до Общинския съвет в Червен бряг и поисках да бъдат предприети мерки за ремонт на съоръжението. След създалата се кризисна ситуация с моста при Горник отново подадох сигнал до ръководството на Общината с молба спешно да се обследва състоянието на моста край Койнаре. Ситуацията е рискова – мостът е на желязна конструкция, липсват два лагера по средата и никой не може да каже колко тона може да поеме. Според специалистите ремонтът няма да струва скъпо, но трябва да се предприемат необходимите мерки“, поясни кметът на Койнаре.

Той допълни, че заради проблема с моста при село Горник, обслужването на спешните здравни случаи и пожарната са прехвърлени на съседни общини. Голяма част от местните жители минават пеша през затворения за автомобили мост. От Койнаре в Червен бряг работят доста хора, пътуват и много ученици. Някои от тях са принудени да стават в посред нощ, за да стигнат навреме на работните си места.


Източник: actualno.com