„В началото на нашето управление „Ел Би Булгарикум“ предлагаше продуктите си в 11 фирмени магазина и в няколко големи търговски вериги. Пазарният дял на дружеството бе около 2%, а условията, при които продуктите се продаваха в една от големите вериги, бяха довели до загуба за Ел Би от 500 хил. лв. за година“, коментира министър Никола Стоянов. По думите му след взетите спешни мерки за промяна в работата на дружеството е удвоен неговият оборот, а продуктите вече се предлагат в над 120 магазина в цялата страна.

„Благодарение на стратегическото ни партньорство с Централния кооперативен съюз гарантирахме на потребителите твърда цена във всички техни магазини - сирене за 12,90 лв/кг и кашкавал за 15,90 лв/кг“, обясни още икономическият министър.

Въведена е и промяна в организацията на доставките, тъй като дружеството не е било готово веднага да посрещне големия потребителски интерес. През последните месеци постоянно има чакащи клиенти пред магазините им, а стоката свършва толкова бързо, че се налага зареждане по минимум 2 пъти на ден. „Показахме, че на пазара може да има качествен продукт на атрактивна цена, като същевременно дружеството е на печалба“, допълни Никола Стоянов.

Според него ключово за тези резултати е промяната в организацията на доставките на сурово мляко за производството. „Това, което променихме е, че вече Ел Би работи изцяло с местни, български доставчици“, подчерта Никола Стоянов. В миналото решенията с кои доставчици да работи държавното дружество са се взимали еднолично от директора му. Днес има ясни и публични правила, и задължително условие е 40% от доставките да са от малки ферми, а останалите 60% се разделят между поне 5 големи кравеферми. „Така гарантираме диверсификация на доставките и няма риск дружеството да е зависимо от един голям доставчик, който да започне да диктува условия“, обяснява икономическият министър.

Продуктите на Ел Би продължават да се предлагат и в някои от големите търговски вериги като с всяка от тях се водят преговори за промяна в условията на това сътрудничество, за да бъдат намелени цените за крайните потребители. „Конкуренцията на пазара е най-добрият механизъм за регулиране на цените”, подчерта Стоянов.

Продуктите на „Ел Би“ вече се продават в 112 магазина на ЦКС в следните области: Монтана – 8; Бургас – 12; Варна – 11; Русе – 8; Перник – 2; Ловеч – 23; София – 4; Пловдив – 44. Точното им местоположение може да бъде намерено на картата тук: https://lbbulgaricum.bg/%d0%ba%d0%be%d0%bd%d1%82%d0%b0%d0%ba%d1%82%d0%b8/