© БГНЕС

От началото на тази година вече са подадени близо 300 сигнала, от които 17 на сто са свързани с парното и топлата вода, а останалите - с електроенергията.

От 981 жалби и сигнали в сектор електроенергетика през миналата година най-много са тези срещу ЧЕЗ - близо 40 на сто от всички /375/, следват И Ви Ен (EVN) /258/ и накрая са „Енерго-Про“ /96/. Има и 18 жалби срещу търговци на ток. Най-често причината за несъгласието е била свързана с отчитането и фактурирането на електричеството /182 жалби/и качеството на услугата /154/ - ниско напрежение, често спиране на тока и повреди на електроуредите. При тези случаи регулаторът е установил, че голяма част от жалбите са основателни и е разпоредил на дружествата да подобрят качеството на услугата. И докато при ЧЕЗ и „Енерго-Про“ има най-много оплаквания именно за сметките за ток и качеството на услугата, то при И Ви Ен най-много жалби има от клиенти, които са искали да присъединят малките си фотоволтаични централи, но им е било отказано.

При парното и топлата вода от постъпилите 380 жалби, близо три-четвърти /279/ са били свързани с несъгласие с начислените суми, с дяловото разпределение и с изравнителните сметки. Те обаче са пренасочени към министерството на енергетиката, защото са от неговата компетентност. Голямата част от жалбите - 222, е срещу „Топлофикация София“, която е и с най-много абонати, и фирмите за дялово разпределение - почти една четвърт от сигналите са срещу тях (89).

Най-малко са жалбите в сектор природен газ - 24, но тук една от основните причини е, малкият броят на газифицираните обекти в страната - и битови, и стопански.

Източник: БНР