Понеже единайсетокласниците, пред които застана, са от специалност "Компютърна техника и технологии", инж. Иванов се опря на аналогии между компютърната и политическата система, за да ги въведе в темата. "По дефиниция целта на политиката е да направи по-добър живота на хората. Това означава, че на входа на системата трябва да се вземат предвид обществените потребности. Те предопределят приоритетите в политиката. Различните партии имат различни виждания за това как да се удовлетворят тези потребности, как да се решат актуалните проблемите, какъв алгоритъм да се следва, така че използваните публични ресурси да дадат оптимален резултат на изхода на системата. Изборът на алтернатива става след публичен дебат и с консенсус. Особено важна е обратната връзка, която ни дава представа дали и до каква степен сме отговорили на очакванията хората и дали сме оправдали доверието им“, подчерта инж. Иванов. Наложи се изводът, че най-ефективно се решават проблемите с активното участие на гражданите, защото от тях произтича властта и в тяхно име се упражнява тя.

Учениците бяха въвлечени в симулационна игра, за да разберат на практика как се вземат решенията в Общинския съвет. Единайсетокласниците, за които вече е ясно, че общинският бюджет е инструмент за провеждане на политики, трябваше да решат за какво да бъдат използвани предоставените им 15 000 лв. от него.

Модератор на урока бе Ралица Кирилова, експерт от Фондация "Софийска платформа". Проект на фондацията тества модули по гражданско образование в 9 училища от страната, сред които и монтанската Професионална гимназия по техника и електротехника. От фондацията са убедени, че гражданското образование трябва да намери място в учебната програма.