От октомври 2016 г. досега са проверени 352 туристически уебстраници, които действат на територията на Европейския съюз. В 235 от тях цените не били достоверни. Например на по-късен етап от процеса на резервиране са добавени допълнителни елементи към цената, без потребителят да е получил ясна информация за това. Друго масово нарушение е, че се посочват промоционални цени, които обаче не съответстват на наличната услуга.

От Еврокомисията са поискали съответните сайтове да приведат практиките си в съответствие с европейското законодателство за защита на потребителите. Предвиждат се и нови правила за туристическите фирми. Те трябва да гарантират, че ще бъдат напълно прозрачни по отношение на цените, както и да представят своите оферти по ясен начин, на ранен етап от процеса по резервация онлайн.

“Интернет предлага на потребителите богата информация, която им позволява да подготвят, сравнят и резервират своите почивки. Ако обаче публикациите в уебсайтовете за сравняване на оферти не са обективни или цените не са прозрачни, тези сайтове подвеждат потребителите”, коментира еврокомисарят по правосъдие, защита на потребителите и равнопоставеността на половете Вера Йоурова. И добави, че потребителите заслужават да бъдат защитени онлайн така, както са защитени офлайн.

Мрежата за сътрудничество при защитата на потребителите в ЕС ще се свърже с 235-те сайта, където са установени нередности и ще поиска те да бъдат отстранени. В случай, че те не го направят, тогава националните органи могат да образуват административни или съдебни производства.

От Европейския потребителски център у нас през миналата седмица предупредиха, че при пазаруване онлайн често има измами и с фалшиви продукти. Традиционно те били при по-луксозните стоки, но напоследък имало и при лекарства, козметика, детски играчки, обувки и авточасти.
Туристите да внимават при резервацията на почивката, над 200 сайта в ЕС лъжат с цените, предупреждава Еврокомисията.

Източник: 24chasa