Тя даде пример и за друг капан, за който трябва да внимаваме. "Когато потребителите са привлечени от съобщение за намаление, но отивайки в магазина виждат, че промоционалната стока е изчерпана. Тогава те се насочват към други стоки, които са оставени в непосредствена близост до празния рафт и подвластни на емоцията заради това, че намалената стока я няма, посягат инстинктивно към тази, която е в близост без да погледнат срока на годност. И когато се приберат вкъщи виждат, че той е изтекъл или ще изтече скоро", коментира Руменова.

Експертът предупреди и за друга нелоялна практика - двойната опаковка. Тя е използвана при предварително пакетираните продукти, поясни Руменова и обясни как една опаковка може да бъде двойна. "Наскоро имахме подобен случай с опаковка с бисквити. Махаме първия слой опаковка, на който е написана една дата за срок на годност. А в долния слой опаковка - датата е друга. Това показва, че самият производител е подходил така, че да удължи изкуствено срока на годност на продукта. Това обаче не може да се случи и без участието на самия магазин или търговец", обясни експерта.

Габриела Руменова подчерта, че институцията, която трябва да сигнализираме при подобни случаи е Българската агенция по безопасност на храните.