Испанските данни показват, че над 12% от българските ученици са включени в интензивно изучаване на испански език, докато в САЩ това съотношение е под 1%. След страната ни се нареждат още Полша с 1,65% и Канада с 1,48%.

„През учебната 2022/2023 г. 29 584 ученици в 179 училища в България изучават испански език“, съобщи проф. Галин Цоков.

Той допълни, че това нарежда изпанския на 3-то място като желан за изучаване първи чужд език в българските средни училища след английския и немския.

„Зад тези резултати стои трудът и подготовката на много български учители“, подчерта министър Цоков.

По думите му редица от училищата с испански език са се доказали като образователни институции с добри традиции и това ги прави предпочитани за учениците и техните родители.

„При избора на училище за семействата е много важно да бъдат сигурни, че децата им ще получат добра училищна подготовка, а езикът дава добавена стойност“, допълни той.

Проф. Цоков изказа и благодарност към испанския посланик и испанската държава за последователните усилия през годините за популяризиране изучаването на испанския език и помощта към отделни български училища.

„През годините е направено много в училищното образование в сътрудничеството между нашите две държави. Днес трябва да набележим общи действия, за да подобрим партньорството и в сферата на висшето образование“, каза министърът.

Посланик Поланко представи действията в тази сфера и съобщи за подготвяни събития в рамките на испанското Председателство на ЕС, които да надградят постигнатите резултати. През изминалите месеци е било организирано и изложение с участието на испански и български университети, като в неговите рамки са набелязани области за обмен между висшите училища и са представени възможностите за продължаване на образованието в Испания пред български студенти. Работи се и за създаване на стипендии за български студенти в испански университети.

В срещата участие взеха и заместник-министрите на образованието и науката проф. Генка Петрова и Наталия Митева.