По-рестриктивни изисквания се поставят с цел максимална защита на българския интерес, но те натоварват производството и водят до увеличаване на цената и удължаване на срока за доставка. Сега изискванията са преработени, съобразено с международни стандарти и залагаме на типово производство, което в момента тече по поточните линии на основните производители, увери още Гвоздейков, цитиран от Investor.bg.

До началото на февруари се очаква да бъде избран и кандидат за доставката на 20 електрически влака тип "push – pull", като стойонстта е 1,2 млрд. лева.

В Министерството на транспорта се прави анализ на планове за либерализация на железопътния транспорт и вероятно до април ще има готовност и за обявяване на обществена поръчка и за избор на оператори на жп пътнически и товарен транспорт, стана ясно още от думите на министъра.

Според него БДЖ се справя много добре с пътническата услуга, която има и социален компонент, и има шанс да бъде следващият жп превозвач.

Транспортният министър коментира още, че очаква България да е пълноправен член на Шенген до 2025 година. Що се отнася до бъдещето му в управлението, Гвоздейков няма информация дали ще продължи да работи и след ротацията на правителството през март, но това не е нещо, което може да го разколебае.