От средата на миналата година 32 пощенски станции в страната предоставят услуги на Агенцията по заетостта и Агенцията за социално подпомагане.

"Интересът най-вече е засилен, когато клиентите си подават документите за социалните помощи за отопление. Откакто стартирахме през миналата година 1300 заявления са обработени през "Българки пощи", каза Стефка Дерменджиева - ръководител на колетна служба към Централна поща – София.

Най-много административни услуги са обработени в пощата в дупнишкото село Джерман. В пощата в Джерман може да се подаде заявление за регистрация в Бюрото по труда, помощ за отопление, еднократна помощ за ученици.

Пощенската служителка в Джерман е специално обучена. Тя сканира попълненото заявление и необходимите документи и ги изпраща към съответната институция електронно.

"Ако са сбъркали нещо клиентите, "Социално подпомагане" пращат пак по електронен път как трябва да се коригира заявлението и ако е необходимо някой документ да се изпрати допълнително. Наново те го донасят при мен, сканираме го и го изпращаме допълнително", обясни Невена Борисова - пощенски служител в с. Джерман.

Невена Борисова вече е обучена и за новите услуги на НОИ, които ще трябва да предоставя от началото на следващата година. А от март 2024 година пощенските станции, които предлагат административни услуги, ще се увеличават поетапно.


Източник: focus-news.net