Производителите обаче имат няколко аргумента, защо продължават активно да пускат нови модели дори и привидно да няма реална нужда от тях, особено ако промените са минимални, отбелязва CNET. Първо са някои от по-очевидните неща. Например, че не всички си купуват нов смартфон по едно и също време.

Общият брой на смартфоните по света е 6.648 млрд. броя, според данни на Statista. Същевременно Counterpoint Research отбелязва, че през 2021 г. да доставени 1.39 млрд. такива устройства. Само това е достатъчно силен аргумент за скоростното темпо на пускане на нови модели, тъй като практически непрекъснато има значително търсене, дори и доставките не винаги да са според предварителните високи очаквания.

Друг аргумент е, че има и доста хора, които имат непланирана нужда от нов телефон. Например защото са изпуснали и счупили своето устройство, то е изгубено, откраднато и т.н. Други пък решават, че това е подходящ подарък за близък.

И накрая е доза психология с т.нар. „страх да не пропусна“. Тук обикновено попадат по-запалените фенове на технологиите, които искат винаги да разполагат с най-новите разработки. Други пък смятат за важно за имиджа си да са винаги с най-новия модел. Общо тези хора не са малък брой, което също допринася за мотивацията на компаниите да разработват нови модели и да ги пускат на пазара, понякога и по два пъти годишно.

Така че тази практика няма да спре, а дори напротив. Ще продължи да е ключова за задържането на високото ниво на продажби и доставки, което бързо би се сринало, ако новите модели биват пускани през по-дълъг период от време.