По Мярка М01 „Подобряване на обществената среда в населените места” ще се отпускат средства за строително-монтажни и ремонтни работи в сгради за обществено обслужване в областта на администрацията, културата и изкуствата, спорта и социалния туризъм. Мярка М02 „Подобряване на социалната инфраструктура” е насочена към сгради за обществено обслужване в областта на образованието и науката, здравеопазването и предоставянето на социални услуги от нерезидентен тип. Чрез мярката М02-01 „Подобряване на социалните услуги за резидентна грижа и осигуряване на подслон” се цели да се създадат по-добри условия за хора в неравностойно положение.
Общият бюджет за едно проектно предложение по трите мерки, който включва финансирането от проект „Красива България“ и съфинансирането от кандидатите, е между 100 000 и 500 000 лв.
По Мярка М01-01 „Осигуряване на достъпна среда на обществени сгради” ще се финансират строително-монтажни и ремонтни работи за поставяне на рампа, подемна платформа или асансьор. Ще се предоставят средства и за осигуряване на достъпен маршрут за преодоляване на различни нива в сгради. Целта на мярка М02-03 „Подобряване на образователната инфраструктура в професионалните гимназии, предоставящи дуална система на обучение и/или защитени от държавата специалности от професии” е да се въведат мерки за енергийна ефективност на сградите, да се създаде достъпна архитектурна среда и да се обновят сградният фонд и дворните пространства. Общият бюджет за едно проектно предложение и по двете мерки е между 80 000 и 220 000 лв.
При всички мерки може да се финансира и благоустрояване на външни пространства към съответните сгради, но в рамките на урегулираните поземлени имоти, в които те са разположени. Подробна информация за условията за кандидатстване, размерите на допустимо финансиране от „Красива България“ и съфинансиране от кандидатите за всяка отделна мярка е публикувана в интернет страницата на Министерството на труда и социалната политика, в рубриката Проект „Красива България”: https://www.mlsp.government.bg/proekt-krasiva-blga... .