Фокусът на тазгодишното издание е повлиян от домакинството на България на представянето на глобалния доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за социално-емоционалните умения на учениците на 15-годишна възраст в над 20 държави. Тогава бяха изяснени много тенденции в поведението и нагласите на българските ученици.
Докладът показа, че делът на учениците, които закъсняват за учебни часове, е 65 процента при средно 48 процента за останалите държави, както и че 40 процента от анкетираните в България ученици посочват, че са пушили цигари или са опитвали алкохол при средно 17 процента за ОИСР. От проучването стана ясно, че 47 процента от българските ученици не закусват през повечето дни спрямо 37 процента средно за ОИСР.
Поведението и благосъстоянието на учениците зависи в голяма степен от техните социално-емоционални умения, сред които емпатия, самоосъзнатост и саморегулация. Тези умения влияят и върху оценките на учениците и техния академичен напредък, пишат от Преподаваме.бг
''Работим с много учители от страната и знаем, че в много класни стаи се случват наистина смислени практики, които слагат фокус върху развитието на уменията на учениците. Чрез ''Добрите практики на фокус'' искаме да стимулираме преподавателите да споделят успешните примери и те да се мултиплицират в хиляди класни стаи'', отбелязва Петко Иванов, ръководител на платформата Преподаваме.бг.
След подбор и интервюта с подателите на практики ще се изберат онези 100 най-добри практики в областта на социално-емоционалното учене, които ще бъдат публикувани и популяризирани сред образователната общност. През април 2025 г. на официално събитие в София ще бъдат отличени и наградени практиките, избрани от публично гласуване и експертно жури.
В миналогодишното издание, посветено на добри практики в проектно-базираното обучение, се включват над 170 преподаватели от цялата страна, допълват от образователната платформа.