Работата на психолозите, логопедите и ресурсните учители в детските градини трябва да се организира индивидуално или в малки групи.
При възможност сутрешният прием на децата трябва да се осъществява през всички възможни входове на детската градина/ясла, по предварително изготвен график, с цел недопускане смесването на деца от различни групи.
Съгласно заповедта от 15 септември в училищата и центровете за специална образователна подкрепа трябва да се спазва физическа дистанция между учениците от отделни паралелки; между педагогическия персонал и между родителите и персонала.
При възможност трябва да се въведе различно начало на учебните занятия и различен график за междучасията за отделните паралелки, класове, да се премине на двусменен режим на присъствено обучение с оглед намаляване на броя на паралелките в даден период от деня, да се определи отделна класна стая за всяка паралелка, да се ограничат учениците в групите за целодневна организация на учебния ден в рамките на паралелката, приемът на учениците да се осъществява през повече входове (за училищата/ЦСОП с повече от 100 ученици).
Храненето в училище/ЦСОП трябва да се осъществява по график, без струпване на ученици от различни паралелки.
До 14 октомври провеждането на родителски срещи в детските ясли и градини, в училищата и в центровете за специална образователна подкрепа трябва да се осъществява от разстояние, а при необходимост от пряка комуникация – да се спазват изискванията за физическа дистанция от 1,5 м.
Също така е необходимо провеждане на засилен сутрешен филтър за недопускане на ученици с клинични симптоми за COVID-19, както и за други остри заразни болести.