След технически проблем на старта Петров загуби 15 секунди и от последен трябваше да си пробива път напред. След поредица от рисковани изпреварвания Дамян застигна и изпревари в много оспорвана битка немският състезател Том Елмерхаус за четвъртото място. Следващата цел пред него беше друг немец - Уве Нойман, който държеше призовата трета позиция. Дамян бързо започна да стопява разликата с него, но бяха останали само броени обиколки и трябваше да се задоволи с четвъртото място.
Французинът Бенжамин Дюбоа доминираше в челото на колоната, но накрая
една от гумите му излезе извън джантата и това даде победата на Орхан
Текан от Турция. Дюбоа все пак успя да финишира втори след бърз пит
стоп.
В състезанието взеха участие 39 пилоти от Европа. останалите българи
Емил Карамфилов и Сивил Антимов също записаха отлични представяния като заслужиха място на полуфиналите, а Мартин Петров и Светослав Янакиев, за
съжаление, получиха технически проблеми с моделите и не успяха да се класират за полуфиналите.
"Това е голям успех за мен и за нашия спорт, сподели след финала Дамян Петров. На крачка от медал на Европейското първенство, с двигател на 4 години. Съжалявам за грешката на старта и загубеното време в първите обиколки, но това е страхотно представяне за българския автомоделизъм. Показахме, че европейският елит трябва да се съобразява с нас. В Топ 20 трима пилоти са българи, което за такъв скъп технически спорт е голям успех за България!"
Следващото състезание от календара на Европейската федерация по автомоделни спортове (EFRA) и от Държавното първенство по автомоделизъм за офроуд модели е "GP Bulgaria-Vrasta Ledenika 2018", което ще се проведе от 7 до 9 септември край пещерата "Леденика" във Врачанския Балкан. Очаква се на него да присъстват наблюдатели от EFRA, които ще оценят провеждането на състезанието и евентуално ще дадат зелена светлина за домакинството на България за пръв път на Европейско първенство.