За това предупреждават от онлайн платформата "Ние, потребителите“ във връзка със започналата вече подготовка на децата за новата учебна година.

Един от примерите е инициативата "20% отстъпка на раници“, която е обявена на входа и на обособен щанд в търговските зали на верига магазини за облекла и обувки. В зоната с раниците обаче една част от тях са с намалени цени, друга – с редовни. Аналогична е ситуацията и с подобното послание на друг бранд: "Раници -20%“. По начина на представяне подобни практики могат да въведат в заблуждение потребителя, че съобщението се отнася за всички, поставени в близост артикули от съответната продуктова група, но де факто това не е така, обясняват от "Ние, потребителите“.

Създаването на погрешно впечатление, че обявеното намаление важи за всички посочени видове артикули се постига и с надписи като: "Намаление на всички детски продукти и раници“ и "-20% на всички детски и дамски артикули“, без това да е така. В обектите на тези вериги се срещат редица стоки от уж намалените продуктови групи, които се предлагат само на редовните им цени.

"В тази ситуация е трудно да дадем на родителите работещ съвет, защото покупките за учениците обикновено се случват съвместно с тях. Когато детето си хареса раница или дреха от щанда с уж намалените артикули, а се окаже, че точно за тях отстъпките не важат, е много трудно да му бъде отказано. И така, покрай кампанията за намаления за учебната година в крайна сметка се продават много неща на редовните им цени. Затова контролът от страна на Комисията за защита на потребителите върху тези стоки в момента трябва да е много сериозен“, коментира Габриела Руменова от "Ние, потребителите“.


Източник: focus-news.net