За да проверят дали фискалните бонове, които търговците им издават, са истински или фалшиви, е необходимо потребителите да сканират отпечатания на бележката QR код. Приложението показва кодираните в него стойност на покупката, дата, час и номер на касовата бележка и фискалната памет на касовия апарат. Клиентът може да сравни дали данните в бележката и мобилното приложение съвпадат или се различават. Ако има разлика, мобилното приложение позволява директен контакт с НАП по телефона за сигнализиране за фалшива касова бележка.

Потребителят може да направи и справка дали конкретната касова бележка е получена в сървърите на приходната агенция, за което е необходимо изчакване от няколко минути. Ако всичко с бележката е наред, приложението показва в зелен цвят, което значи, че документът е бил успешно получен в НАП. Мобилното приложение NRA Mobile може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play - за Android устройства.

Ако не им бъде издаден касов бон, потребителите могат да подадат сигнал в НАП като се свържат по телефона с Информационния център на приходната агенция – на телефони: 0700 18 700 или изпратят имейл на: infocenter@nra.bg. Освен това, те имат право да задържат плащането към търговеца, докато не получат платежния документ. Тази промяна в Закона за ДДС влезе в сила от 1 януари 2024 г. и е с цел да противодейства на укриването на приходи и нелоялната конкуренция, както и да гарантира потребителските права, които носи наличието на касова бележка.

Платежният документ дава възможност на клиентите да защитят правата си, ако закупената стока се окаже дефектна или опасна, напомнят от НАП. Касовата бележка е необходима и за замяна или връщане на закупен артикул, в случай че потребителят разполага с такова право, произтичащо от закон или от предварително поет от търговеца ангажимент.