Училището работи с електронен дневник, в който са отразени оценки, отсъствия, забележки, формата на обучение и часовете на всеки ученик. Електронните дневници бяха въведени тази година в сто училища в страната с идеята да заменят класическия хартиен дневник. Веселин чул от учители, че системата има грешки и решил да я провери. Той влиза лесно в системата и може не само да види, но и да променя данни. Получава достъп до електронния дневник на всички училища в странатa. "Може да променим оценките, предмета, може да променим уроците и домашните, както и имената на учителите", разказа Веселин.
Идеята на образователното министерство е електронните дневници да заменят изцяло хартиените. Те трябва да улеснят и родителския контрол над оценките.
Оказва се, че електронните дневници също могат да бъдат подведени с несъществуващи оценки. Промените, които направи Веселин в електронния дневник, не се запазиха след излизането от системата, но пробивите не са за подценяване. "Ако дойде някой с по-голям опит от мен, може да си напише оценки и практически да му се издаде фалшива диплома", посочи ученикът.
Веселин казал на учителите си за проблемите в системата, а те го посъветвали да пише до просветния министър. След като открил пропуските, той е разработил приложение, с което всеки родител може да знае оценката на детето си в момента на получаването ѝ. Готов е да го предложи на министерството.
За пробив на сайта на МОН сигнализира през май и друг ученик. Само за два часа работа единадесетокласникът Кристиян от Националната търговска гимназия в Пловдив успя да пробие сайта и да получил достъп до строго конфиденциална информация - лични данни на ученици и учители, счетоводство, банкови и разплащателни сметки, договори, европроекти и др.
Миналата година имаше пробив в системата на МОН и по време на матурите.
Източник: dnes.dir.bg