Подробни точки, през които преминават вариантите на трасета на пътя, не са посочени. Не е ясно и финансирането. За този проект ще е трудно да се осигурят каквито и да било европейски средства, така че остават вариантите финансиране от бюджета, заем, публично-частно партньорство, се посочва в отговора на министърката в оставка.
Най-дългото трасе позволява да се проектира скоростен път с две платна с по две ленти за движение, докато останалите ще позволяват движение с 60-80 км/ч. То е и най-щадящо към околната среда, широчината на пътя ще е 20 метра, посочва Аврамова.
Вариантите за трасето са одобрени на експертен технико-икономически съвет на пътната агенция и са подадени за съгласуване към екоминистерството. Това вероятно ще отнеме доста време, тъй като трябва да се съгласуват по два закона - за биологичното разнообразие и за опазване на околната среда.
До възлагане на проект за тунел под Петрохан се стигна преди две години след серия протести на местни жители, които настояват, че само така районът може да се развие икономически.
Изключение са обходът на Костинброд, който ще е нов, обходът на с. Бучин проход и последващото преминаване на прохода Петрохан. След село Гинци са разработени варианти за тунелно преминаване на останалата част от прохода. Пътят през Петрохан е най-удобната връзка на столицата с областите Видин и Монтана, а и скъсява разстоянието между столицата и Монтана с 46 км.
Тя посочва, че в по-голямата си част и трите варианта следват трасето на съществуващия път София - Петрохан - Берковица - Монтана - Лом.