Новата идея е на министерството на транспорта и МВР, а целта – кандидат-водачите да натрупат повече часове зад волана, преди да получат свидетелство за управление.

„Целта е да се подготвят по-добре водачите на пътищата”,

заяви Дамян Войновски от Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”. „Да се движи в определена част на денонощието, при определена скорост, да не може да вози пътници”, обясни Войновски.

Кандидат-водачите задължително ще трябва да са с придружители в колата. „При всички случаи трябва да има изисквания към придружителя”, обясни Войновски.

Какви ще са те тепърва ще се решава. Но автоинструктурите са категорични – да учиш е професия. И не всеки я може. „Придружителят може да е на 70 години. И преди 50 години да е взел книжка, а законът се е изменил оттогава 80 пъти. И той вече не познава знаците”, коментира Йонко Иванов от Асоциацията на преподавателите по авто-мото подготовка.

А при евентуални произшествия – отговорността ще носят и непълнолетните шофьори, и придружителят им.

От произшествията ще зависи дали временната книжка ще стане постоянна. Ако през едногодишния период кандидат-водачът не е имал сериозни произшествия, то на 18 ще трябва да се яви на изпит. За постоянно свидетелство.

Ако пък книжката се изкарва след пълнолетие, то шофирането с придружител ще бъде по желателно, а не задължително. Дали идеята ще стане закон – ще стане ясно през следващите месеци.


Източник: vesti.bg