"Като човек, който се е занимавал дълги години с професионален автомобилен спорт, зная, че основният компонент в обучението на водачите е практиката, и това е нашият основен фокус в момента", посочва Гвоздейков. Той обясни, че държавата разполага със свои терени където могат да се изградят този тип полигони, а финансирането да се осигури по линия на фондовете за пътна безопасност. "Тук става въпрос за съоръжения, които да предлагат симулация на различни екстремни условия и ситуации, за по-добрата подготовка на водача“, обяснява министър Гвоздейков.

По думите на транспортния министър, дигитализацията на процеса на подготовка на кандидатите за водачи ще го направи значително по-прозрачен и ще повиши контрола. "Цялата документация, свързана с практическата подготовка на кандидат-водачите трябва да стане електронна и всички документи на хартия изцяло да отпаднат. По този начин няма да е възможно един автоинструктор едновременно да обучава двама курсисти и ще се преустанови фиктивното обучение на водачите, каквито случаи са констатирани от ИА "Автомобилна администрация“ при проверки в различни автошколи“, е подчертал Гвоздейков.

Родителите на деца, загинали при катастрофи, са поискали спешни законодателни и административни мерки за спиране на пътната престъпност. Те настояват осигуряването на поне един експерт по пътна безопасност във всеки областен град, защото към момента липсата на такива специалисти изключително много забавя хода на делата. Друго искане, което е било поставено по време на срещата е, да бъде въведено постепенно увеличаване на привилегиите за шофиране, докато водачите придобиват опит.


Източник: focus-news.net