Всички линейки на „Спешна помощ” в страната няма да останат без комуникационна система, запис на обаждания и джипиес проследяване обяви Любомир Петров в ефира на БТВ.
След като фирмите, които поддържат системата от създаването й през 2009 г., обявиха преди дни, че прекратяват ангажимента си към Министерството на здравеопазването, заради изтичане на договора, последва силен обществен натиск. Здравното ведомството се забави с процедурата за нов конкурс с мотива, че се опитва да постигна по-ниска цена.
Това доведе до риск спешните центрове да се върнат към писането на адреси на хартия. „Променихме решението си, защото сме социално отговорни компании – всичките, които участваме в този консорциум. За да бъдат служителите на „Спешна помощ” и гражданите спокойни, решихме да продължим да поддържаме системата до избирането на нов доставчик”, подчерта Петров.
Представителят на Консорциума допълни, че е възможно да се постигне по-ниска цена от плащаните до момента 180 000 лв. месечно. Поддържаната от „Електронно здравеопазване” система е само един от каналите за връзка между телефон 112, центровете за спешна медицинска помощ и линейките, като евентуалното й спиране не би създало проблем за гражданите, заяви Пенка Георгиева от пациентската организация „Заедно с теб”.
Тя посочи, че е обсъждала въпроса с ресорния министър проф. Николай Петров. По думите й даже и в малките населени места има още възможности за контакт със спешните екипи, като проблем би било единствено липсата на джипиес, който да покаже на диспечера къде е линейката.
Що се отнася до записите на обаждания, Георгиева отбеляза, че всяка връзка на гражданин с телефон 112 се пази в системата на спешния телефон. По думите й е "малко обидно", че фирмите са отстъпили чак след обществена натиск.
Източник: novini.bg