Допитване до повече от 93 000 собственици и лизингополучатели на автомобили установява спад в общото качество на автомобилите. То се оценява по система, която отчита „брой проблеми на 100 автомобила“. Колкото по-голямо е това число, толкова по-ниско е качеството. Резултатите от проучването показват среден брой проблеми от 192 на 100 превозни средства, което означава увеличение от 12 пункта в сравнение с 2022 г. и 18 пункта в сравнение с 2021 г.
Според проучването производителите на автомобили са изправени пред необходимостта да добавят повече от най-новите опции към своите автомобили, за да се конкурират помежду си, но това може да повлияе негативно на надеждността.
Един от проблемите е свързан с разположението и размера на поставките за чаши. Потребителите отбелязват, че размерите и местата на държачите за чаши са неправилни в съвременните автомобили, поради това, че конзолата е заета с елементи като безжично зареждане за смартфони и други нови компоненти.
Дръжките на вратите също се оказват проблем. Преди те се смятаха за добре конструирани и надеждни елементи на автомобила, но с появата на прибиращите се дръжки на вратите, като тези на Tesla и на други автомобили, възникнаха нови проблеми.
Шофьорите също изразяват разочарование от звука на клаксоните, наричайки ги „играчки“ и „неефективни“. Много потребители се оплакват от липсата на мощен звук, който очакват да предупредят другите участници в движението.
• Общество / Общество • 563 • 0
Съвременните коли се оказват с все по-лошо качество
Качеството на съвременните автомобили е далеч от желаното. Това става ясно от проучване на компанията за подпомагане на потребителите J.D. Power, според което производителите на автомобили все повече въвеждат нови технологии в своите модели, но въпреки това голяма част от потребителите остават недоволни от тези иновации.