„Тези хора, които са извършили нарушение в този период, откакто заработи системата и влезе в сила законът, трябва да имат предвид, че няма да ги подминат глобите. Напротив, ще си ги получат в даден момент, когато новата система след февруари месец заработи“, посочи още Русинова.

По думите й със средната скорост е възможност да се успокои трафикът.

„Голяма част от водачите започнаха да карат доста по-бавно“, коментира Русинова и изрази надежда успокояването на трафика да даде резултат в дългосрочен план, тъй като към момента цифрите показват ръст на пътнотранспортния травматизъм.

В анализ на Европейския център за транспортни политики се прогнозира изместване именно на пътнотранспортния травматизъм от сезонен такъв – летния, към травматизъм от май до края на ноември, обясни още Диана Русинова.

„Това се дължи на различни проблеми, свързани както с пътната инфраструктура, лошото ниво на обучение, липсата на достатъчно ефективен контрол... Комплексни са причините и не могат да се обобщят само в една точка“, допълни тя.

На въпрос къде се наблюдава повече т.нар. „пътен травматизъм“, експертът заяви, че основно е там, където е най-натоварен трафикът.

„Две от черните точки се намират на АМ „Тракия“. Ние сме забелязали и в региони с по-слаб контрол при строителството и слаб контрол върху нарушенията, че също има завишаване на пътнотранспортния травматизъм и голяма концентрация на черни точки. Това не си го измисляме ние, а го показват официалните данни, които държавата публикува ежегодно“, посочи тя.