Причината за запитването са оплаквания, че е
имало ремонт на жп пътя и прилежащи перони, само че пероните са така
ремонтирани, че се оказали по-ниско от нивото на вагоните и така хора с
увреждания и по-възрастни изключително трудно могат да се качат на
влака. Разликата във височината на перона и на първото стъпало на влака е
35 сантиметра!
Уточнението на НКЖИ за нов ремонт на перона
идва обаче с думите „след финансиране” т.е. предполага, че сега няма
наличие на пари. Иначе НКЖИ е направила проверка и заключенията са, че
на въпросната гара пероните не отговарят техническите изисквания за
височина, а настилката им е изпочупена и трябва изцяло да бъде
подменена.
Задължение на НК Железопътна инфраструктура е да осигури и поддържа
подходящ перон, съответстващ на изискванията за безопасност, напомня
Варужан Апелян, който добавя: Пътниците не са длъжни, нито способни сами
да извършват преценка на риска. Пътниците се доверяват на превозвача и
служителите, а договорното задължение на БДЖ Пътнически превози и НК
Железопътна инфраструктура е обезпечаване на безопасността на пътниците.
• Общество / Общество • 992 • 0
Ще има ремонт на абсурдно нисък перон на гара Габровница,само че когато има пари
Ремонт на втори перон на гарата в Габровица, в община Своге, ще има. Това уверяват от Национална компания
"Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) в официален отговор във връзка с
гражданско запитване – от г-н Варужан Апелян.