Причината за запитването са оплаквания, че е имало ремонт на жп пътя и прилежащи перони, само че пероните са така ремонтирани, че се оказали по-ниско от нивото на вагоните и така хора с увреждания и по-възрастни изключително трудно могат да се качат на влака. Разликата във височината на перона и на първото стъпало на влака е 35 сантиметра!

Уточнението на НКЖИ за нов ремонт на перона идва обаче с думите „след финансиране” т.е. предполага, че сега няма наличие на пари. Иначе НКЖИ е направила проверка и заключенията са, че на въпросната гара пероните не отговарят техническите изисквания за височина, а настилката им е изпочупена и трябва изцяло да бъде подменена.
Задължение на НК Железопътна инфраструктура е да осигури и поддържа подходящ перон, съответстващ на изискванията за безопасност, напомня Варужан Апелян, който добавя: Пътниците не са длъжни, нито способни сами да извършват преценка на риска. Пътниците се доверяват на превозвача и служителите, а договорното задължение на БДЖ Пътнически превози и НК Железопътна инфраструктура е обезпечаване на безопасността на пътниците.