Беше обяснено, че целта на инициативата е популяризирането на природните забележителности на Врачанския Балкан, така че те да станат по-достъпни, дори и за хората, които нямат физически възможности да ги посетят. Филмът има претенции да предизвика интересът на младите хора да опознаят виртуално красивата природа в региона и да ги провокира за желание реално да се докоснат до нея.
Филмът, като виртуален продукт, създаден с модерна технология, има за цел и да навлезе в сферата на туризма и бизнеса и чрез показване на природните феномени да привлече повече туристи. Представянето на иновативния проект откри зам. кмета Петя Долапчиева, която първа сложи VR очила и беше последвана от репортер на MediaNews, от присъстващите журналисти и гостите на събитието. Усещането бе уникално и трудно да се разкаже, тъй като заснетите кадри са наистина впечатляващи.
Инициаторите на проекта обясниха, че 15-минутният филм ще може да се види от всеки желаещ посетител на развлекателен парк „Леденика”. VR очилата ще бъдат достъпни за гражданите и гостите на Враца по време на предстоящия есенен панаир. Филмът ще бъде представен и пред обитателите на Дома за стари хора, за да им бъде дадена възможност за неповторимо виртуално преживяване, на места където не биха могли да отидат. Наличните очила ще се предоставят за ползване в изграждащия се в момента център „Книгини“ в село Челопек. Проектът ще се надгражда и следващият акцент ще бъде богатото ни културно-историческо наследство.