© АПИ

АМ "Европа" е част от Трансевропейската транспортна мрежа и е първата у нас, която свързва две граници. Магистралата е с дължина 63 км. Започва от границата ни със Сърбия при граничен пункт Калотина и се свързва със Северната тангента до София, като след това се разпределя трафикът по автомагистралите "Хемус" и "Тракия".

Последният участък от АМ "Европа" между Сливница и Софийския околовръстен път е 16,5 км.

© БТА

„При нас политическият театър продължава, но виждате, че днес без фанфари и без ленти даваме началото на активната експлоатация на автомагистрала „Европа“. Знаете, че строежът ѝ започна през 2018 г. като магистрала „Калотина“. Сега тя свързва България с Европа. В третия кабинет на премиера Борисов помните, че бяхме заедно с колегите тук, когато откривахме магистралата до Ниш. Тогава бяхме уверени, че до 1-2 г. ще завършим българския участък. 4-5 години безвремие! Но благодарение на коалиционната мъдрост и партньорството с министър Иванов и колегите от ИТН и БСП съумяваме да довършим това, което беше забавено толкова години“, коментира пред журналисти премиерът Желязков.

По-рано днес пред БНТ регионалният министър Иван Иванов коментира, че трафикът ще бъде облекчен, тъй като магистралата осигурява пълна свързаност от турската до сръбската граница.

"И тази, и АМ "Хемус", и "Струма" станаха жертва на политическото безвремие и лутане, тъй като влизането от избори в избори пречеше да се вземат адекватни решения. Когато имаме редовна власт, тези проекти вървят с необходимата скорост", коментира министърът.

Той обясни, че в момента вървят последните строителни дейности при лот 1 на АМ "Хемус", като е поет ангажимент да бъде довършена до края на месеца. Подготвят се разрешителни за строеж по още няколко лота, за да започнат реалните строителни дейности и тя да стане готова до края на 2029, началото на 2030 г. най-късно.