При правилна бордна карта вратичките ще се отварят сами и хората ще се качват на следващото ниво за проверката на скенерите, обясни Димитър Биков, директор "Бизнес развитие" в "СОФ Кънект", концесионер на летището.
Целта е да се избегне струпването на пътници при сканирането на бордните карти, където в момента има само три гишета със служители. Те ще продължат да помагат на пътниците при сканирането и ще напътстват тези с проблемните баркодове, които машините не допускат.
Бордните карти могат да бъдат на телефона или на разпечатани на хартия.
Отбелязва се, че тези системи вече са въведени по големите летища в Западна Европа с цел облекчаване на опашките. Освен това чрез тях се спестява персонал, който може да бъде насочен към други системи за контрол и проверки.
От догодина на летището ще бъдат въведени в експлоатация още самостоятелни гишета за чекиране на багаж, където пътниците сами ще си мерят куфарите, ще си поставят стикерите и ще ги пускат на лентата. Целта отново е облекчаване на опашките, които се получават в най-натоварените часове.
Засега най-голям проблем създава струпването на хора при скенерите, които са само четири на брой. Освен това са разположени в много тясно пространство на ниво 1, където не могат да поберат чакащите.
Източник: news.bg