На първата част от изпита, който се проведе вчера (14 октомври), в Министерството на образованието и науката не са постъпвали сигнали за технически проблеми. Но тестът се е провел през друга платформа (смарт тест), докато днес са използвали акаунтите си за е-системата на МОН - НЕИСПУО (Национална електронна информационна система за предучилищното и училищно образование). Системата обаче е блокирала и на някои места учениците са си тръгнали след 30 минути чакане.
„Вторият ден от “Демо бг пиза” за 9 клас се провали. Причината - невероятните акаунти на МОН! Същите, които държавата ги правеше години! И уж всичко работеше. Е, какво са 26 000 чакащи за нещо като експеримент за изпит! Тишина на екрана… Нищо, догодина МОН пуска своя дневник със същите акаунти!>, написа Стаматов в социалните мрежи.
Напомняме, че това не е външно оценяване и за да не се създава стрес у учениците, резултатите при желание от страна на ученика и по преценка на учителя ще се вписват вместо текуща оценка от входно ниво.
С тестовете, включващи задачи за измерване на умения в областта на природните науки, учителите по съответните предмети ще бъдат подпомогнати в задаването и оценяването на такъв тип задачи и ще се апробират и различни платформи, които в бъдеще биха могли да подпомагат обучението, подготовката и провеждането на различни видове изпити и изпитвания. Също така ще се постави и фокус върху ключови за международното изследване PISA 2025 теми като Енергия, Зелена енергия, Парников ефект, Озонова дупка, Рециклиране, и учениците ще се доближат до типа задачи и средата, в която част от тях ще работят по време на реалното изследване.
Какво представляват тестовете?
Тестът се състои от три части - по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.
Всяка част от теста включва до 10 задачи/казуса с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполага с 30 минути, като до приключването ѝ може да се връща и да променя отговорите си. Веднъж потвърдил приключването на работата си по съответната част, той започва с решаване на следващата част и не може да се връща към предишната.
Резултатите от измерването могат да бъдат вписани като текуща оценка и да заместят провеждането на входно равнище по съответния предмет. Това се случва по преценка на преподаващия учител и по желание не ученика.
Източник: novini.bg