Предстоящите дейности ще засегнат най-вече влаковете по северното направление Мездра - Видин/Варна/Русе, част от които ще приключват и започват движението си в/от жп гара София-Север. Създадена е организация за достъп и обслужване на пътниците от и до Централна гара София чрез подсигуряване на електромотрисни влакове (ЕМВ), които ще извършват трансфери на пристигащите и заминаващите пътници от Централна гара София до и от жп гара София-Север. За тези влакове е осигурена единствената възможност за достъп до гара София, като те ще пристигат и заминават само на тринадесети челен коловоз при шести перон.
Най-натоварените сутрешни пътнически влакове, които пътуват от Искърското дефиле, ще се движат директно до Централна гара София, без да се налага пътниците от тях да се прекачват на жп гара София-Север. Без прекачване ще пътуват и нощните композиции между София и Варна през Горна Оряховица, които ще се движат по обиколно трасе през Курило и Илиянци - Казичене - Искър.
От БДЖ уточняват, че проектът за развитие и модернизация на железопътен възел София навлиза в нов етап на изпълнение. За да бъде възможно по-нататъшното осъществяване на строителните дейности, но и същевременно частично възможно влаковото движение и маневрена дейност, в железопътния възел ще бъде преустановено движението на влаковете от 6-и до 12-и коловози.
Очаква се строително-монтажните работи по коловозното развитие на Централна гара София да продължат 15 месеца. Конкретните промени в разписанието на влаковете ще бъдат публикувани в електронния пътеводител на БДЖ на адрес до края на този месец. През този период за обслужване на влаковете по направленията София - Подуяне пътническа, София - Волуяк и София - Захарна фабрика ще бъдат въведени в експлоатация вече ремонтираните трети, четвърти и пети коловози, като пътниците ще могат да ползват първи, втори и трети перони на Централна гара София.
Разговорите с представители на Столична община са в напреднала фаза във връзка с необходимостта от осигуряване на обслужващ градски транспорт за пътниците, които предпочитат да пристигат и заминават директно от жп гара София-Север.
Модернизацията на коловозното развитие на Централна гара София попада в обхвата на проект „Развитие на железопътен възел София: железопътен участък Централна гара София - Волуяк“ и се финансира по Механизъм за свързване на Европа.
Източник: actualno.com