11 компании са спечелили участие в
първия етап от изпълнението на проекта. В края на август започва втори.
Един от финансираните проекти работи вече в реални условия в къща за
гости в Ловешко, обясни авторът Елица Стоилова:
"Стопаните на
къщата не могат да говорят английски. Ботът им на английски обслужва
техните англоговорящи клиенти. Чатботовете са софтуерно решение, което
автоматизира комуникацията с клиент, като имитира разговор с човек.
Когато клиентът задава въпрос, софтуерното решение взима правилния
отговор от базата данни бизнеса и отговаря вместо човека".
Приложението вече се търси и от по-големи хотели и хотелски вериги у нас и получава благодарности навсякъде по света.
"И
клиентите дотолкова не разбират, че разговарят със софтуер, че го
търсят на рецепция да му благодарят. Оставят му бакшиши в пликове на
рецепцията. Два пъти е номиниран за служител на месеца от клиенти. Има и
едно предложение за брак", обясни Стоилова.
Според създателите на софтуерното решение чатботът може да работи във всички сфери на бизнеса.