Въпреки че срокът за връщане е различен, правилата за качеството и изискванията към етикетиране, срок на годност и съдържание си остават същите. Ако сме решили да върнем стока, закупена онлайн от производител, трябва да го направим още при получаването й.
„Ако при получаването на стоката, потребителят има някакви съмнения или види информация на етикета, която го смущава, има правото да се обърне и към нас, и към БАБХ, за да бъдат предприети съответните действия. ”, обясни Маргаритов.
В отговор на въпрос дали куриерските фирми имат правото да въвеждат такса за борба с COVID-19, той беше категоричен, че ''въпреки рисковете при боравене с пари, разходите не бива да бъдат увеличавани за сметка на потребителите''. Проверки за подобни нарушения вече се извършват в София, перспективата е те да обхванат цялата страна.
В координация с прокуратурата, от КЗП извършват и проверка относно продажбата на лекарства в интернет, които се отпускат само по лекарско предписание. По това направление са извършени над 300 проверки, като при около 15 случая са установени нарушения.
Покрай въпросните проверки, КЗП хваща и оферти за продажба на тютюн и тютюневи изделия в мрежата, което по закон е забранено. Повечето жалби, отправени към Комисията, са свързани със забавени доставки и неупражнено право на отказ при връщане на стоки.
Във връзка с постановлението на Министерски съвет, което ще осигури повече място за родна продукция по рафтовете на големите вериги, Маргаритов поясни, че контролен орган ще бъде БАБХ. От КЗП ще следят дали на етикета е посочена вярната информация за съдъжанието и произхода на продукта.
„До момента впечатлението от проверките в търговските вериги е, че има създадена добра организация от гледна точка на пропускателен режим.”, коментира той.
Нарушения обаче също не липсват. Най-честите сред тях са поставянето на цени на касовия апарат, неотговарящи на тези на етикета. Според един от сигналите – в малък квартален магазин върху кашкавал от една марка е поставен етикет на доста по-скъпа такава.