Максималният размер на средствата, които ще бъдат използвани за предстоящото сключване на договори за строителството на 167-километровата отсечка, нараства до 796.7 млн. лева. Аврамова уточни, че това се налага, тъй като пътят Видин - Ботевград е обявен за обект с национално значение.
С приетото от кабинета постановление реално се дава зелена светлина за началото на строителните дейности. Очакванията на регионалния министър са до месец те да започнат. По предварителни разчети през 2022 г. между Видин и Ботевград ще има път с две ленти за движение в посока, с аварийна лента и разделителна ивица.
В средата на септември се разбра, че само в рамките на един месец Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е успяла да прегледа и оцени офертите за проектиране и строителство на първия етап от изграждането на 54.3 км от пътя Видин - Ботевград, в участъка от Видин до Ружинци.
Дотук за отсечката са договорени 63 км на обща стойност 682 млн. лв., което прави по над 10 млн. лв. на километър.
В същото време "Капитал" съобщава, че "Трейс Груп холд" обжалва пред Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обществената поръчка за разширение на 20 км. от пътя Мездра-Ботевград. На 10 септември АПИ избра обединение между "Геострой" и "Пътстрой-92" от групата "Геотехмин" на Цоло Вутов. Те предложиха 160 млн.лв. при прогнозна 147 млн.лв. с ДДС.
Заради жалбата фирмите още не могат да подпишат договорите за този лот, въпреки скорострелната работа на оценителната комисия.