Онлайн тормозът и неподходящото съдържание продължават да бъдат сериозен проблем сред децата в световен мащаб. Половината от респондентите на изследването на Yettel са попадали на неподходящо съдържание в интернет, а основните канали, в които са откривали плашеща или неприлична информация, са YouTube и TikTok. 8% от тях споделят, че са ставали жертва на онлайн тормоз.
Изследванетоима за цел да покаже тенденциите онлайн поведението на децата и да идентифицира опасностите, пред които те са изправени в дигиталния свят. Темата за онлайн сигурността на децата и младежите е сред приоритетните за телекома, чиято дългосрочна програма “Безопасен интернет” до момента е обучила над 56 000 деца как да се ориентират в дигиталната среда и да се предпазват от неетичните практики в нея чрез инициативи като Digital Scouts.
Една от успешните програми на оператора в това направление е образователната игра “Дигитални скаути: Знаеш преди, да скролваш”, която на 17 и 18 декември ще се проведе за четвърти път. Тя е насочена към деца и младежи, които използват интернет и искат да научат повече за своята безопасност онлайн. В приложениетона играта те ще могат да участват в забавна и образователна викторина и да спечелят множество атрактивни награди, сред които iPhone 14+ 128GB, гривни Huawei Band 7 и безжични слушалки CELLY Buz1.
Именно онлайн безопасността е и една от значимите цели в стратегията за устойчиво развитие на Yettel, свързана с развитието на технологиите за устойчиво бъдеще. Осъзнавайки отговорността, която телекомуникационната индустрия има в дигиталното образование и онлайн безопасността на младото поколение, Yettel си поставя амбициозни цели в това направление. Тази година операторът обяви публично своите ангажименти към устойчивото бизнес развитие на компанията, като сред тях е достигането до 40 000 деца годишно по темите за безопасността в интернет, както и развиването на дигиталните умения на 10 000 души всяка година.