Ето какво още посочва Института:
"С договор за строителство от 03.08.2011 г. е възложено изпълнението на
"Рехабилитация и реконструкция на път II-16 от републиканската пътна
мрежа" във връзка с проект Транзитни пътища V, Лот 17. Стойността на
този ремонт е 22 957 298,00 евро без ДДС /СМР + аванс/, а заложеният
срок на изпълнение е 24 месеца + 365 дни за съобщаване на дефекти.
Официално проектът за рехабилитация е завършен на 27.12.2016 година.
(според справка по Закона за достъп до обществена информация)
По информацията, предоставена на Института, става ясно и че Агенция
"Пътна инфраструктура" е организирала провеждането на оглед на обекта от
комисии с цел констатиране на всички гаранционни дефекти. Огледите са
проведени и наличните гаранционни дефекти са описани. Тяхното
отстраняване следва да бъде извършено от фирмата изпълнител на обекта –
ДЗЗД "Трейс Своге", като се планира това да се случи преди началото на
зимния сезон.
Към 3 август, 2018 година ИПБ направи своя
проверка и констатира следното състояние на ремонтирания за 22 957
298,00 евро без ДДС път:
На много места асфалтовата настилка е
компрометирана и в лошо състояние. Това реално се е случило след
по-малко от две години след завършването на обекта.
Експертите на института изпратиха запитване и относно това дали и колко
пари общо са похарчени за поддръжка на пътя по отношение на почистването
на крайпътните канавки от паднали камъни, подмяна на пътни знаци, които
са били счупени и подрязването на храсти от началото на тази година.
От
АПИ чрез Реш. № РД-ОИ-55/23.08.2018 г. ни предоставиха информация, че
дейността по поддръжка се извършва от фирмата, поддържаща
републиканските пътища в област София. До момента конкретно за този
пътен участък от началото на годината са похарчени 33 906 лв. с ДДС.