Най-потърпевши от състоянието на пътната мрежа и натовареността на трасето са гражданите на област Видин - крайната точка - най-отдалечена от София. Естествено, всички там са най-потърпевши не само заради състоянието на трасето, но и заради голямата натовареност, която през последните 4 години е изключително висока поради изграждането на "Дунав мост 2", заяви Кирова.

„Имаме обещания от 10 години за много неща – скоростен път, интермодален терминал, летище, клъстъри, заводи и всякакви чудеса. Аз смятам, че е време да престанем да слушаме обещанията! Инициативата е изцяло гражданска и за нас е много важно да ни чуят всички живеещи в Северозападна България. Инфраструктурата е предпоставка за икономическо развитие. Всъщност, тя е задължителна абсолютно необходима предпоставка, без която икономическото развитие е невъзможно. За голямо съжаление, да бъде изградена такъв тип инфраструктура не е по силите и възможностите на общините, както и на гражданите на тез населени места. За тази цел е необходимо да има държавна политика. Явно по отношение на Северозападна България държавна политика няма”, каза още Росица Кирова.

От началото на годината по Е-79 има повече катастрофи, отколкото са дните, алармира Кирова и припомни, че трасето е строено през 50-те и 60-те години на миналия век и не е пригодено за тежкия трафик. Нашето първо искане е за конкретен и точно разписани график за начало на строителството на магистрален път до Видин. Ясен график, при който завършване на строителството да бъде до средата на 2020 година, а не през 2039 или 2057, когато се съберат достатъчно пари от някой. Има хиляди механизми, за които Българската държава би могла да кандидатства, да осигури заем и да изгради въпросното съоръжение, ако има желание.

Второто, в случай че това правителство няма желанието да го направи, както и предишните 5 преди него, да забранят преминаването на тежкотоварни автомобили през "Дунав мост 2". Така поне живеещите в региона на Видинска и Монтанска област няма да се притесняват всеки ден, когато отиват до селата си или пътуват в едно населено място за живота си, подчерта Росица Кирова.

От движението организират протест на 27 януари, събота. Шествието им започва в 10 часа от единия край на Видин и ще завърши на другия. Възможно е да бъде спряно движението при входа на Дунавци.

Искрен Веселинов - председател на Комисията по регионално развитие, е категоричен, че липсва политика за развитието не само на Северозападна България, но и политика за регионално развитие на страната. Има едно системно насочване на публични ресурси само в един определен малък брой региони, най-вече София. Има едно оттласкване в развитието на тези региони за сметка на всички останали, посочи Веселинов. Той изтъкна, че скоростният път до Видин е сред приоритетите на правителството и ще бъде изграден "в срокове много близки до тези, които г-жа Кирова каза".

Председателят на Комисията по регионално развитие обясни, че основният проблем - финансирането, ще бъде разрешен със създаването на тол системата, защото действително могат да се изтеглят пари авансово, когато има откъде да се генерират и да се възстановят. Ударното изграждане на този път, както и на магистрала "Хемус", както и на магистралата от Русе към Велико Търново – все изключително важна обекти за развитието на Северна България, ще станат, каза още Искрен Веселинов.


Източник: bnr.bg