Експерти в министерството готвят промените, за да преборят инцидентите по пътищата. Предвижда се превозните средства, бусове или автобуси, които извършват обществен превоз, задължително да бъдат снабдени с колани и видеорегистратори. „Така че да има изискване за оборудване на седалките с обезопасителни колани и всички нива на безопасност на средно европейско ниво“, коментира вчера транспортният министър Ивайло Московски. Освен безопасност новите коли ще трябва да отговорят на нови еконорми и двигателите им да замърсяват по-малко.
Новото изискване доведе до недоволство в бранша. „Над 80% автобусите у нас са под Евро 3“, коментира пред „Монитор“ главният секретар на Камарата на автобусните превозвачи Симеон Милушев. По думите му превозвачите между малките населени ще са най-засегнати от новите мерки за безопасност. „Превозвачите, които возят между София и другите големи градове, от години имат автобуси, които отговарят на Евро 5 и 6. Никой вече не вкарва такива превозни средства в България“, допълни той и смята, че въвеждането на такава мярка изисква гратисен период, за да има все пак автобуси, които да возят хората. От началото на годината няма регистрация на нито едно ново превозно средство с категория Евро 3, показа наша проверка в базата данни на МВР.
Освен това на старите автобуси не е възможно да бъдат инсталирани колани, защото липсва нормативна уредба, която да урежда такива промени по конструкцията им. От бранша смятат, че въвеждането на мярката не е възможно за някои маршрути, като например за градския транспорт между София и Лозен. По информация на „Монитор“ в Ивайловград и околните села от всички 11 линии нито една не се изпълнява с автобус няма категория Евро 3.
Източник: monitor.bg