В продължение на почти три месеца над 1100 учители от цялата страна преминаха през създадените от образователния сайт prepodavame.bg материали за учители, подкрепящи ги в развитие на ключови дигитални компетентности у учениците.
В подкрепа на игровизацията на ученето бе създадено и специално предизвикателство за гимназисти, в което се включиха над 7600 ученици. Те работиха върху изследване на възможностите и предизвикателствата на изкуствения интелект по въпроси като:
- В какво AI не може да замени човека в творческите процеси?
- Интеграция на изкуствения интелект в образованието
- Перспективи пред бъдещето на работните места
- Може ли изкуственият интелект да помогне за справяне с климатичните промени?
Част от задачите пред гимназистите в предизвикателството бяха събиране и проучване на информация за създаване на собствено съдържание иподготвяне на дигитална кампания, благодарение на които учениците развиха ключови дигитални умения.
“Когато учениците работят по теми, които не просто са им интересни, но и са свързани с тяхното бъдеще, виждаме, че крайните продукти са впечатляващи. Тази инициатива е още едно доказателство, че проектно базираното обучение е метод, който ангажира учениците и им позволява да задълбочават разбирането си дори по сложни и нови теми и казуси” – споделя Мила Иванова, ст. специалист “Управление на съдържание” в prepodavame.bg
“За нас темата за дигиталната грамотност върви ръка за ръка с бизнеса ни. Вярваме, че за да бъдат успешни усилията ни в нея, е изключително важно да работим с партньори, специалисти, с които да създаваме реални инструменти и смислени образователни ресурси, и с тях да бъдем от полза както на подрастващите, така и на възрастните. Затова сме изключително радостни от впечатляващите резултати, постигнати по време на съвместната ни инициативата с prepodavame.bg и огромния интерес на младежите към поставеното предизвикателство. В ежедневието си наблюдаваме все по-ускореното развитие на дигиталните технологии и вярваме, че това налага и бърза адаптация на представителите на всички възрасти. Затова и нашият ангажимент като технологична компания е да бъдем в помощ на малки и големи с изграждането на знания и умения в сферата на дигиталната грамотност – тема, която е залегнала в Стратегията за устойчивост на Yettel”, заяви Маргита Колчева, старши съветник “Устойчиво развитие” в Yettel.
По време на събитието участниците научиха повече за основните възможности и предизвикателства, които стоят пред учениците при използването на изкуствен интелект.
Отличените ученически проекти са на ученици от 91 НЕГ “Проф. Константин Гълъбов”- София, АЕГ “Гео Милев” – Русе и ПГЕЕ – Пловдив. Като най-активно училище в предизвикателството бе наградено 51 СУ “Елисавета Багряна” – София.
Най-добрите финални ученически проекти можете да видите тук.