"Първи етап на това, което разработваме, е да се подава правилна информация към пациентите с хронични заболявания. От днес откриваме безплатен телефон, на него лекари от дружествата ще дават консултации на пациенти с хронични заболявания. Това е консултационна линия за хронично болните, с белодробни заболявания, сърдечни заболявания, диабет, които биха искали да се консултират, за мерки, които могат да предприемат в тази ситуация", добави Хасърджиев.
"Ще обсъдим с щаба и подробности. Целта е да предпазим тези, които са най-уязвими от тази инфекция и това е един от вариантите да се мисли въобще за потенциалните жертви от инфекцията. Хората могат да се обаждат на тези линия в работно време от 9 д 18 ч., ще имаме консултанти. Осигурена е възможност за виртуален преглед по документи, имаме и виртуални стаи и за по-подробни прегледи в случай на нужда. На сайта на националната пациентска организация, където има информация за COVID, ще подаваме информация за новостите, които ежедневно излизат. Трябва да направим така, че да сведем до минимум тези хора да са в контакт със заразени", поясни Хасърджиев.
В следващите месеци към тези пациенти трябва да има много специално отношение до изчистване на вируса.
"Втори етап от цялостния пакет мерки е при случаите, когато се
позволява болният да бъде постен и от лекар с всички предпазни средства.
Финансите за тази инициатива са от дарители, от компании, от
чуждестранни посолства", каза още Хасърджиев.