Проектът има за цел да подобри качеството на живот и достъпа до услуги за социално включване, в отговор на комплексните потребности, включително и здравни, на хората с увреждания и икономически неактивните лица, които полагат грижи за хора с увреждания в семейството си в община Враца.

По проекта ще бъдат изпълнени следните дейности:

  • Създаване на център за осигуряване на интегрирани комплексни социални услуги за хора с увреждания и техните семейства. Обзавеждане и оборудване на центъра;
  • Предоставянето на интегрирани комплексни социални услуги за потребителите /Подбор на лицата предоставящи услугата социален асистент; Предоставяне на иновативни услуги - административни и информационни услуги в общността и разработване на социална услуга – „Виртуален социален асистент“/;
  • Подбор на потребители на социални услуги, изготвяне на индивидуални оценки на потребностите и включването им в проекта;
  • Провеждане на 12 срещи - кръгли маси на тема: Професионално информиране и консултиране. Подобряване на достъпа до услуги за кариерно развитие, насърчаване участието на пазара на труда и възстановяване на трудовата активност на лица, полагащи грижи за хора с увреждания от семейството си;
  • Професионално обучение на 25 икономически неактивни лица, полагащи грижи за зависими членове или хора с увреждания от семейството си;
  • Провеждане на супервизия на персонала предоставящ социалната услуга социален асистент.

Екипът на Центъра се състои от ръководител, социален работник, медицински специалист и психолог, които ще извършват консултации и ще оказват психологическа подкрепа на потребителите и на лицата, които полагат грижи за хора с увреждания, част от тяхното семейство.

Във времето, в което протича обучението по проекта, ще бъдат назначени 20 социални асистенти, които почасово ще се грижат за 40 лица с увреждания. Предстои и създаване на уеб базиран виртуален социален асистент, който ще допринесе за по-добра интеграция на хората с увреждания със съвременните технологични средства. Социална платформа ще включва предоставяне на информация по различни въпроси, в случай на спешност ще дава възможност за информиране на лицата за контакт и на личен лекар, съдействие при попълване и оформяне на документи, окомплектоване на документи и представянето им пред съответната институция, и др.

Срокът за изпълнение на проекта е 14 месеца.