С приемането на промените в Закона за обществените поръчки чрез преходните и заключителните разпоредби на Бюджет 2024, се открива възможност за даване на индексации във финансирането на фирмите, строящи 9-те лотовете от на АМ "Хемус.

Освен това - ще се финансират и 5 участъка на проектомагистралата между Видин и Ботевград, водеща до Дунав мост-2.

Строителният сезон идва след зимата, фактически от февруари, има планирани пари от държавния бюджет, посочи той.

"Още от месец март ще може да се възобнови активно строителството по цялата магистрала. Говоря за всички участъци до Плевен, включително и участъците до Плевен и Велико Търново, 4-ти и 5-ти участък, 9-ти участък около Търговище.

Има все още административни процедури, свързани със 7-ми и 8-ми участък, но са създадени всички предпоставки да се строи активно АМ "Хемус". И същото важи за пътя "Видин-Ботевград"

Възлагали сме строителство на магистрали в предходни периоди, без да имаме проектна готовност. В момента се строят 5 магистрали и 1 се проектира. Това, което ми дава надежда за 2024 година е, че проектната готовност вече е изпреварваща за няколко от тези ключови магистрали. Става въпрос за "Хемус".

По отношение на друга автомагистрала, чието строителство срещна обструкции във времето - АМ "Струма" - чака се окончателното решение на Европейската комисия.

"Преди Коледа получихме един последен въпрос от ЕК, който цели да изясни до каква степен е спазено европейското законодателство. Аз съм оптимист, че в рамките на следващия месец този въпрос ще да бе изчистен и това ще ни даде възможност да започнем проектирането на източното трасе, което е извън територията на дефилето", обяви министър Цеков.

Готви се и обществена поръчка за допълнителни ленти на най-използваният аутобан в страната ни - АМ "Тракия". Но не само.

"Това е идеен проект за разширение на автомагистрала "Тракия". Но не само за нея, в рамките на следващите 2-3 месеца ще обявим проекти а обновяване на първокласната ни пътна мрежа и привеждането й в габарит "скоростен път", т.е. с две ленти в посока".

В 11 от 41 пътни участъка с дължина 682 км държавните проверки, проведени между септември и декември, установили, че имало по-малка дебелина на асфалта. Всичките обекти, за които са били проверени, са в гаранция, като целта на проверките е било да се търси отговорност там, където отговорността може да поемат изпълнителите, обясни министър Цеков.