Омбудсманът поясни, че хората се вълнуват най-вече за своите граждански права.

„Традиционно най-много жалби са свързани с потребителските права – топлофикация, ВиК, проблемите с енергото и проблеми, свързани с банките и кредитни институции. На второ място са жалбите, свързани с правото на собственост и съответно с трудови и осигурителни права. Оказа се, че институциите не говорят помежду си и това го наблюдавам в рамките на тези три месеца. Опитвам се по всякакъв начин да бъда медиатор не само между гражданите, а и между институциите“, допълни Делчева.

От избирането си до сега Велислава Делчева заяви, че не е имало случаи, при които съответните институции или инстанции да възпрепятстват работата ѝ и приведе конкретни примери.

„Мога да дам веднага пример с един гражданин, който беше влязъл в дупка през нощта и беше си счупил колата. Застрахователят съответно поискал протокол от КАТ, за да може да изплати обезщетението, но катаджията дошъл, решил, че трябва и да глоби шофьора за това, че не спазвал скоростта, съобразно пътната обстановка. Съответни ние поискахме информация от АПИ и от Областната дирекция на МВР в съответния град,в резултат на което този фиш беше отменен”.

Тя коментира и препоръката, която е направила до министъра на труда и социалната политика Борислав Гуцанов да бъде премахнато изискването гражданите всяка година да представят удостоверение за доходите си от работодател при продължаване на месечната помощ за дете.

„НАП има информация за всички трудови договори и тя е налична. Предоставя се по електронен път. Всички трудови договори в рамките на 3 дни трябва да са подадени в приходната агенция, така че за тази информация е абсолютно излишно да се разкарват гражданите да търсят допълнителни документи, когато това може да стане по електронен път много бързо. Това изменение има смисъл и в случаите, в които съответните граждани са в лоши отношения с бивши работодател или между самите родители. Тогава облекчението би било огромно, тъй като цялата тази информация е налична в НАП и няма да се налага те да търсят съдействие от другаде”.

В рамките на приемната бе проведена и разяснителна кампания „Пенсиите в евро“, и бе насочена към възрастните хора да бъдат консултирани по всички въпроси, свързани с въвеждането на еврото от 1 януари 2026 г., преизчисляването на пенсиите в евро.

По време на срещата бяха раздадени нагледни материали с подробна информация и образци на евробанкноти и монети, както и за да могат възрастните хора да се запознаят с новите парични знаци и техните елементи.