
Тази седмица те продължиха с разглеждането на разпоредби от закона, като най-важните промени накратко са:
- И общинските камери, и камерите на тол системата вече ще могат да установяват превишена скорост;
- Толкамерите вече ще засичат средна скорост на около 50 участъка по магистралите и скоростните пътища, които ще бъдат определени впоследствие;
- Камерите на общините ще бъдат директно свързани със системата на МВР;
- Остава ограничението от 140 км/ч за движение по магистралите;
- Технически преглед вече няма да може да се преминава, ако преди това не са платени всички глоби по електронни фишове;
- Небрандирани патрулки с униформени служители излизат на пътя и те не само ще засичат превишена скорост, но и ще имат право да глобяват;
- Шофиране в извънградски условия с над 40 км/ч над разрешеното води до глоба от 600 лева и отнемане на свидетелството за управление на МПС за 2 месеца, обобщава промените БНТ.
Според приетите разпоредби електронната система за събиране на пътни такси ще създава доклади и за секционен контрол на средната скорост.
За всяко установено превишаване на средната скорост за съответния контролиран участък от пътя автоматично ще се прилагат статични изображения във вид на снимков материал и/или динамични изображения - видеозаписи. Докладите заедно с приложените към тях статични изображения във вид на снимков материал и/или динамични изображения - видеозаписи, представляват доказателства за отразените в тях обстоятелства относно пътното превозно средство, неговия регистрационен номер, датата, часа, посоката на движение, установената средна скорост на движение в контролирания участък от пътя, и местонахождението на техническите средства - част от системата, сочат приетите текстове.
Гласувано бе общините, в които са въведени в експлоатация автоматизирани технически средства или системи, да осъществяват автоматизиран обмен на данни с информационни системи на Министерството на вътрешните работи за извършване на административнонаказателна дейност от органите му. От общините ще се предоставят всички необходими данни за пътното превозно средство, установеното нарушение, както и друга относима информация, необходима за осъществяване на административнонаказателната дейност.
Депутатите приеха още длъжностни лица от МВР, изпълняващи служебните си задължения в униформено облекло, да могат да осъществяват контролните си функции по този закон и от необозначени служебни моторни превозни средства на Министерството на вътрешните работи за нарушения, с които се създава непосредствена опасност за движението.
Контролът от необозначени служебни моторни превозни средства може да се извършва и с автоматизирани технически средства и системи, предвиждат още приетите текстове.
"Сигналите за спиране, които се подават от движещи се необозначени служебни моторни превозни средства, са едновременно светлинен сигнал с проблясваща синя светлина, специален звуков сигнал или постоянно светещ или мигащ надпис „ПОЛИЦИЯ!“ и текст с указания към водача на български и английски език, или през високоговорителната уредба на моторното превозно средство“, е записано в приетите разпоредби.
Депутатите гласуваха още Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ да изготвя и внася в Народното събрание на всеки шест месеца доклад за състоянието на пътната безопасност в България.