Необходимите средства за финансиране на предложената план - сметка е в размер на близо 2 985 000 лв./1 526 000 евро. Те се осигуряват от целеви приходи, такса битови отпадъци, продадени рециклируеми отпадъци и собствени приходи на Община Мездра.

Общата сума на план-сметката включва:

- Сметосъбиране и сметоизвозване по населени места - 1 034 767 лв./529 068 евро;

- Обезвреждане на битовите отпадъци по населени места - 999 14 ЛВ./510 853 евро.

- Чистота на териториите за обществено ползване по населени места в размер на 950 880 ЛВ./486 177 евро. В тази сума са включени разходите по снегопочистванев общината, озеленяване и облагородяване на обществените територии.

- За почистване на строително депо на територията на Мездра - 35 000 лв. /17895 евро

За нежилищни имоти такса битови отпадъци се определя според тяхното количество, измерено чрез броя на необходимите съдове - 1 контейнер тип „Бобър" - 4400,00 лева/2249,68 евро, кофа от 110 литра - 440,00 лева/224,97 евро. годишно

Сумата за събиране и транспортиране на битовите отпадъци от жилищни и нежилищни имоти, попадащи в границите на организираното сметосъбиране и сметоизвозване, е 1034767 лв./529068 евро.

Разходите за сепарираща инсталация са 264 097 лв./135031 евро, за депониране и съхранение на отпадъците в регионалното депо във Враца -222 436 лв./113730 евро,

За сравнение, към 31 октомври т. г., отчетените разходи са 1 856 104 лв. Те се покриват от събраната такса битови отпадъци за същия период, в размер на 942 755 лв. 329 796 лв. от обезпечения и отчисления по сметката на общината, 56 388 лв. от продажбата на рециклируеми отпадъци и 527 165 лв. от други общински приходи.