С решението бяха приети:
• Уточнен годишен план на общинския бюджет за м. г. по прихода и разхода в размер на 41 036 529 лв.,
• Отчет за изпълнението на Бюджет 2023 на Община Мездра в размер на 34 715 360 лв.,
• Отчет на капиталовите разходи през м. г.,
• Отчет за състоянието на общинския дълг към 31.12.2023 г.,
• Отчет на сметките за средства от ЕС на бенефициенти на Кохезионния и на Структурните фондове към Националния фонд,
• Отчет на сметките за средства от ЕС на база изпълнение на извънбюджетните сметки на бенефициенти на Разплащателната агенция към Държавен фонд „Земеделие“,
• Отчет на сметките за други средства от ЕС,
• Отчет на сметките за средства от ЕС и от други международни програми.
ОбС прие също финансовия отчет за второ тримесечие на т. г. на „МБАЛ - Мездра“ ЕООД и промени наименованието на звено „Център за услуги и информация на гражданите“ (ЦУИГ) при Община Мездра в „Център за административно обслужване“ (ЦАО).
Във връзка с жалба от жители на кв. „Лещака“, ул. „Принчовец“, ул. „Първи май“ и ул. „Заводска“ в гр. Мездра за оказване на съдействие и разрешаване на възникнали проблеми в квартала, ОбС реши:
1. Приема доклада на комисията, сформирана със заповед на кмета на общината, за извършената проверка на място и установените факти и обстоятелства, посочени в жалбата.;
2. Предоставя доклада за изпълнение по компетентност от Общинска администрация (ОбА) и от Районно управление (РУ) Мездра при Областна дирекция на МВР - Враца.;
3. Възлага на кмета на общината да сведе до знанието на всички от посочения квартал, които имат отстъпено право на строеж, че в срок от шест месеца е необходимо да приведат жилищата си в състояние, годно за живеене и отговарящо на законовите и хигиенно-санитарни условия.;
4. Възлага на кмета на общината да предприеме всички законови действия по прекратяване на адресната регистрация на жители на квартала, които не отговарят на условията за регистрация по постоянен или настоящ адрес.
Относно жалба от граждани, живеещи и работещи на ул. „Христо Ботев“ в района на „Алеята на кестените“ в гр. Мездра, ОбС реши:
1. За идентифициране на нарушителите и осъществяване на контрол през светлата част от денонощието: длъжностни лица при ОбА, съобразно тяхната компетентност, да извършват регулярни проверки по сигнали на граждани чрез помощни средства (видеонаблюдение) и при констатирани нарушения - да се съставят актове за административни нарушения по реда на Закона за административните нарушения и наказания.;
2. Проверките и контролът през тъмната част от денонощието да се извършва регулярно от органите на РУ Мездра при Областна дирекция на МВР - Враца.;
3. При установяване на райони с чести прояви на нарушения на обществения ред да се засили полицейското присъствие в часовете от 22:00 до 7:00 часа, когато се наблюдават повече инциденти, а в почивните и празничните дни - от 23:00 до 8:00 часа.
4. Възлага на Председателя на ОбС да изисква в началото на годината да бъде представен в ОбС от началника на РУ Мездра годишен отчет за работата на управлението през предходната година.
5. Възлага на Председателя на ОбС на всяко тримесечие да организира регулярни срещи между общинските съветници и представители на ръководствата на ОбА и РУ Мездра.
6. Създава временна комисия за разработване на Наредба за изменения и допълнения на Наредба №1 за поддържане и опазване на обществения ред на територията на община Мездра, със срок на действие - до приемане на наредбата, но не по-късно от 31.12.2024 г.