По негови думи всички средни и малки общини с малки населени места и голяма като километри общинска транспортна мрежа имат проблеми, и то от години.
Той обясни, че пътникопотокът намалява, фирмите са си организирали специализиран транспорт, цената на билета се повишава и всичко това оказва влияние върху хората, които живеят далеч от общинските центрове.
Кабаиванов е категоричен, че нормативната уредба за разпределяне на субсидиите и компенсациите за обществен превоз на пътници трябва да бъде променена. Причината е, че в момента единственият критерий е броят жители на населеното място или на общината, което обаче е в ущърб на средните и малки общини.
Той изтъкна, че от исканите за 2020 г. 25 млн. лева са получили едва 6 млн. лева. Според него няма прозрачно публично разпределение по обективни критерии на средствата.
Кабаиванов припомни, че през 2019 г. работна група е започнала обсъждане на предложенията за промени. Сдружението на общините обаче не вижда своите предложения да са част от проекта за закон за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, който е внесен в Народното събрание.
Нека законодателят да се вслуша в гласа на българските общини и на превозвачите, призова той и посочи, че Сдружението на общините настоява да се създаде електронен публичен регистър. Целта е гражданите, общините и превозвачите да могат да намират всичко, което ги интересува, включително цената на превоза, лицензите и превозвачите, които извършват този превоз.