От Протокол №1/ 05.09.2017 г. за работата на комисията, назначена със Заповед №376/ 29.08.2017 г. на кмета на Община Мездра, става ясно, че в обявения срок - 17:00 часа на 28.08.2017 г., са постъпили шест оферти - от "Ремонт П Строй" ЕООД - гр. Самоков, ЕТ "Мони-8 Методи Георгиев” - гр. Самоков, "МИК Билд Русе" ЕООД - гр. Русе, ЕТ "НИК - Николина Василева” - гр. Вършец, "Даяна-7” ООД - гр. София и "Мото-Макс 2002” ЕООД - гр. Вършец.
След разглеждане на ценовите и техническите предложения за изпълнение на поръчката и на документите за съответствие с изискванията към личното състояние и критериите за подбор, поставени от Възложителя, комисията с председател инж. Розалина Георгиева, началник на отдел "Общинска собственост, инвестиции, проекти и обществени поръчки' в Община Мездра, е констатирала, че техническите предложения на петима от участниците в процедурата - "Ремонт П Строй” ЕООД - гр. Самоков, ЕТ "Мони-8 Методи Георгиев” - гр. Самоков, "МИК Билд Русе” ЕООД - гр. Русе, ЕТ 'НИК - Николина Василева” - гр. Вършец и "Даяна-7” ООД - гр. София, не отговарят на минималните изисквания и условия за изпълнение на поръчката, поради което те са отстранени от участие в процедурата.
Така в крайна сметка единственият участник, който е допуснат - "Мото-Макс 2002” ЕООД - гр. Вършец, е класиран на първо място с максимално възможната комплексна оценка от 100 точки. На базата на извършеното класиране, Комисията предлага на Възложителя на обществената поръчка с предмет "Строително-ремонтни работи в СУ "Св. Климент Охридски” - с. Зверино, община Мездра”, която включва извършване на външен ремонт на покрива на физкултурния салон и вътрешен ремонт на салона, да сключи договор с 'Мото-Макс 2002” ЕООД - гр. Вършец.
Справката в Търговския регистър показва, че собственик на две от фирмите, участвали в процедурата - ЕТ "НИК - Николина Василева” - гр. Вършец и "Мото-Макс 2002” ЕООД - гр. Вършец, е едно и също лице, а именно - Николина Василева Филипова. В случая, според подателя на сигнала до MediaNews, е налице нарушение на Закона за обществените поръчки (ЗОП), съгласно който "свързани лица или свързани предприятия не може да бъдат самостоятелни кандидати или участници в една и съща процедура”. Ето защо Комисията по процедурата за възлагане на обществена поръчка, според жалбоподателя, е имала основания да отстрани въпросните участници.
Впрочем, в Стандартния образец за Единния европейски документ за обществени поръчки, който са задължени да попълнят всички участници в процедурата, има изричен въпрос: "Икономическият оператор има ли информация за конфликт на интереси*, свързан с участието му в процедурата за възлагане на обществена поръчка?"
* Както е посочено в националното законодателство, съответното обявление или в документацията за обществената поръчка.
По случая предстои да се произнесе Комисията за защита на конкуренцията.