Само за изготвянето на други важни инвестиционни проекти, с които Община Лом кандидатства за фининансиране на „Комбинирана концепция за интегрирани териториални инвестиции на територията на общините Лом, Димово и Оряхово“, в общинския бюджет за 2024 г. са заложени 324 194 лв.
Концепцията предвижда основен ремонт на републиканския път II-11 в участъка от Добри дол до Долни Цибър, включително и общинския път за Станево. Този ремонт включва и улиците „Ал. Стамболийски“,„Пристанищна“ и „Ковачишка“ и ще бъде извършен от Агенция „Пътна инфраструктруа“. Община Лом ще участва с проекти за основен ремонт на градски улици, устойчива градска мобилност на града, съхранение и развитие на културно-историческото наследство и популяризиране на устойчиви форми на туризъм. За изпълнението на тези проекти АПИ и Община Лом кандидатстват за финансиране по Програма „Развитие на регионите“ 2021 – 2027 г.
Бюджетът на Община Лом за 2024 г. бе приет от Общинския съвет. Размерът на основните бюджетни взаимоотношения между държавния и местния бюджет е с ръст от 16 % спрямо този за 2023 г. В общата субсидия за делегираните държавни дейности с най-голямо увеличение спрямо миналата година са средствата за социални дейности – 24 % и образование – 10 %. В бюджета за тази година отражение намира и увелчаване на минималния размер на основата заплата за най-ниската длъжност, предвидена за заемане на държавен служител – от 780 лв. на 933 лв.
Макрорамката на бюджета за 2024 г- е 45 402 723 лв., от които държавна отговорност са 33 244 296 лв., а общинска – 12 158 427 лв. Общата субсидия за делегираните от държавата дейности е в размер на 31 182 741 лв. срещу 26 796 460 лв. за 2023 г. Увеличението е с 4 386 281 лв. или ръст от 16 % най-вече заради променените стандарти в образованието, социалното осигуряване, подпомагане и грижи.
Очакваният размер на постъпленията от данъчни и неданъчни местни приходи е в размер на 5 223 846 лв. При определянето на прогнозния размер на местните приходи е използван консервативно-реалистичния подход, отчитащ нивото на събираемост от 2023 г. и предходните две години, очакваната събираемост на задълженията за тази година и на несъбраните от минали години, както и влиянието на икономическа среда.